Programmera en djurvän, Kameleont - Medium set

kr 295,00 
I Lager – leverans 2-4 vardagar.
Artikelnummer
21-LER3098
Fri frakt från 599 kr (ombud) | 4,6 stjärnor på Trustpilot
Förlängd bytesrätt tills den 31:de januari
  • Stärker ditt barns inlärning som både får en puff genom kognitiv inlärning och av att ditt barn använder sin kropp.
  • Lär ditt barn att koordinera sin kropp.
Läs mer
Lämplig för:
  • Inlärning
  • Koordination
  • Orsak/Verkan
  • 0 mån.
  • 3 mån.
  • 6 mån.
  • 9 mån.
  • 1 år
  • 18 mån.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11 år
  • 12 år
  • 13 år
  • 14+ år
  • Senior
Värt att veta

Lär de grundläggande principerna för att koda helt utan att använda skärm eller IT av något slag. Bara lek och fantasi – och en nypa logik. Bara lek och fantasi - och en nypa logik. 

Denna lilla djurvän kan följa en svart linje när du har slagit på "on"-knappen. Ditt barn kan således lägga ut vägbanorna så att den svarta linjen är kontinuerlig och obruten, och då kommer kameleonten att följa linjen. Logiken i att bygga en bana med höger, vänster och rakt fram är därmed densamma som när man kodar med block på en dator eller en surfplatta. 

  • Ni kan även rita en svart linje på mellan 3 och 8 mm tjocklek på vitt papper. Kameleonten kommer även att kunna följa denna linje.
  • Den söta kameleonten behöver hjälp från er för att leka sig igenom den fina berättelsen som medföljer i bokform. 
  • I boken finns utmaningar i berättelseform som tilltalar barnens fantasi och problemlösningsstrategier. Ditt barn ska lösa utmaningarna eller uppgifterna genom att lägga vägdelarna rätt.
  • Innehåller: Färgglad berättelsebok, 16 vägdelar av papp, kameleont och startguide på franska, engelska, tyska och spanska.
  • Kräver 4 st. LR44-batterier som köps separat.

Utvecklar ditt barns förståelse och känsla för att få teknik att göra som man vill, samt logiken bakom kodning.

 

Denna aktivitet är nyttig för ditt barns trivsel och förmåga att lära sig saker

  • Utvecklar inlärningen för ditt barn. Du kan sätta turbo på inlärningskapaciteten med uppgiftshäften, bygglekar samtidigt som ditt barn har aktiverat sin kropp.
  • Lär ditt barn att koordinera kroppen.
  • Gagnar ditt barns kunskap om orsak-verkan som handlar om känslan för att något (orsaken) får något (verkan) att ske.

Lämpligt för barn i åldern 4 år till 8 år


STEM står för Science, Technology, Engineering and Math, och begreppet omfattar diverse typer av aktiviteter och lekar som har ett ämnesöverskridande synsätt och mixar lekar och lärande. När ditt barn leker med STEM-baserade redskap och leksaker, förbättras nyfikenheten på och förståelsen av naturvetenskap.

Känner du till Learning Resources?

Som namnet antyder är det väsentligt för Learning Resources att ge barn material som gör det kul att lära sig saker.

Speciellt STEM (Science, Technology, Engineering och Math) är i högsätet hos Learning Resources. Till exempel kan ditt barn lära sig om kodning, att experimentera, undersöka sin värld och bygga robotar. För undervisare är Learning Resources en guldgruva av lärande. Matematikspel, koda-själv-dinosaurier och djur att sortera kan verkligen piffa upp undervisningen.

Hitta alla våra leksaker från Learning Resources här.



Vet du vad STEM står för och varför de flesta barn lär sig saker bättre när de jobbar ämnesöverskridande?

Läs om STEM, STEAM och STREAM här.

Mer information
Artikelnummer21-LER3098
MärkeLearning Resources
Ålder4 år, 5 år, 6 år, 7 år, 8 år
Lämplig förInlärning, Koordination, Orsak/Verkan
SinnenSynsinnet
FunktionFantasi, Minne, Koncentration, Kreativitet, Logiskt tänkande, Problemlösning, Samarbete, Orsak/Verkan
MaterialPlast
UnderhållTorkas av med en fuktig trasa
Instruktioner/SpelreglerEngelska
Kräver/Vad medföljer/Medföljer ejBatterier medföljer ej