Programmera en djurvän, Kameleont - Medium set
Den lilla djurkompisen följer den svarta linjen när man trycker på "on"-knappen. Ditt barn kan alltså lägga vägbanorna så att den svarta linjen fortsätter utan avbrott, också följer räven
linjen.
- Inlärning
- Koordination
- Orsak/Verkan
- 0 mån.
- 3 mån.
- 6 mån.
- 9 mån.
- 1 år
- 18 mån.
- 2 år
- 2,5 år
- 3 år
- 4 år
- 5 år
- 6 år
- 7 år
- 8 år
- 9 år
- 10 år
- 11+ år
- Senior
Lär er grunderna i programmering utan att använda en skärm eller IT överhuvudtaget. Bara lek och fantasi – och lite logik.
Den lilla djurkompisen följer den svarta linjen när man trycker på "on"-knappen. Ditt barn kan alltså lägga vägbanorna så att den svarta linjen fortsätter utan avbrott, också följer kameleonten linjen. Logiken i att bygga en bana med svängar åt höger och vänster och raksträckor är alltså densamma som när man programmerar med block på en dator eller surfplatta.
- För barn från 4 år och uppåt.
- Ni kan också rita en svart linje med en tjocklek mellan 3-8 mm på vitt papper. Kameleonten kommer också att kunna följa denna linje.
- Den söta kameleonten behöver din hjälp för att leka sig igenom den fina berättelsen som medföljer i bokform.
- I boken finns utmaningar i berättelseform som tilltalar barns fantasi och deras sinne för problemlösning. Ditt barn ska lösa utmaningarna eller uppgifterna genom att lägga vägbitarna rätt.
- Innehåller: Bok med berättelse i färger, 16 programmerings-vägbitar i papp, Kameleont och startguide på franska, engelska, tyska och spanska.
- Kräver 4 LR44-batterier (köps separat).
Utvecklar ditt barns förståelse och känsla för att få teknik att göra som man vill, samt logiken bakom programmering.
Vet du vad STEM står för och varför de flesta barn lär sig saker bättre när de jobbar ämnesöverskridande?
Läs om STEM, STEAM och STREAM här.
Artikelnummer | 21-LER3098 |
---|---|
Märke | Learning Resources |
Ålder | 4 år, 5 år, 6 år, 7 år, 8 år |
Lämplig för | Inlärning, Koordination, Orsak/Verkan |
Sinnen | Synsinnet |
Funktion | Fantasi, Minne, Inlärning, Kognitiva färdigheter, Koncentration, Kreativitet, Logiskt tänkande, Inlärningsförmåga, Problemlösning, Samarbete, Orsak/Verkan |
Material | Plast |
Underhåll | Torkas av med en fuktig trasa |
Instruktioner/Spelregler | Engelska |
Kräver/Vad medföljer/Medföljer ej | Batterier medföljer ej |
Login and Registration Form