Osmo Kit Brilliant för iPad

975,00 kr
På Lager – leverans 2-4 vardagar.
Artikelnummer
1009-901-00003
Det finns så mycket OSMO kan lära och inspirera ditt barn till. Hela setet är superintuitiv och lusten att lära sig och kunna kommer nästan inte gå att kontrollera.
Läs mer
Lämplig för:
  • Kreativitet
  • Logiskt tänkande
  • Problemlösning
  • 0 mån.
  • 3 mån.
  • 6 mån.
  • 9 mån.
  • 1 år
  • 18 mån.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Swipen voor 2 additionele foto's
Vad gör den här produkten speciell
Komplett set till timmar, veckor, månader av pedagogiskt och kul lärande, där ditt barn interagerar med en Ipad/Iphone. I detta kit får du bas+reflektor, som gör din enhet om till en ”Osmo-bas”, och så får du också 4 fantastiska lärorika spel som ditt barn kommer älska. Du kan köpa till fler spel så snart du har bas+reflektor.
OBS: Om du vill spela på en iphone måste du köpa till en OSMO-bas till Iphone. Standardutrustningen i det här setet är till iPad.
Kreatitivet, problemlösning, matematik och samarbete är bara några av de styrkor du ger till ditt barn när OSMO flyttar in. Samtidigt använder du bara din iPad eller iPhone som redskap i lärandet – ditt barn använder på så vis både huvudet och jänderna till uppgifterna och de kreativa utmaningarna.

I setet hittar du:
  • Tangram
  • Numbers
  • Masterpiece
  • Newton
  • Brickor til Tangram og Numbers
  • OSMO-bas och spegel-reflektor
Om spelen:
Tangram:
Använd brickorna till spelet och skapa samma figurer som skärmen visar. Så snart ditt barn har lagt en figur riktigt, blir det bekräftat med ett ”pling”, och figuren blir färglagd. På det sättet blir ditt barn hela tiden bekräftat i om uppgiften är löst riktigt eller ej, så att han eller hon får många små ”succéupplevelse” på vägen för att hålla motivationen uppe.
Ditt barn blir också belönad genom att stiga till högre nivåer i spelet, så att det ger en effekt när man gör något bra.
Lämplig till att spela tillsammans i grupp.
Numbers
Med Numbers kan dina barn komma igång med att utforska siffrornas värld i en trygg miljö, där de inte behöver vara rädda för att svara fel.
Dyk ner i havets djup och utforska över 90 vackra fiskar i olika former och färger.
HHär ska ditt barn sätta ihop brickorna med tal och prickar för att forma de tal som står på skärmen – och därigenom fånga en fisk när uppgiften är löst.
Med Osmo Numbers leker man, medans man hittar lösningar på mindre matematiska utmaningar. Och precis som på riktigt finns det inte bara en korrekt lösning utan flera...
Exempel:
Osmo visar ett tal på skärmen och sen ska ditt barn lägga det talet på bordet framför skärmen som sedan registrerar det. Rätta svar blir bekräftade med intjäning av poäng. Genom Osmo Numbers tränas de 4 grundläggande räknesätten, plus, minus, gånger, och division. Numbers är huvudsakligen till barn från 6 år och uppåt.
Masterpiece
I Masterpiece kan ditt barn skapa sitt eget konstverk, t.ex. genom att ta ett foto av en vän eller omgivningen - eller ladda ned ett coolt motiv från internet – och därefter rita av det på en bit papper genom att följa linjerna på skärmen. Det är verkligen superfascinerande! Ditt barn kan samtidigt spela in processen och skicka det till t.ex. den som blir avmålad.
Masterpiece är fantastisk träning av finmotoriken, hand-öga-koordinationen, och kreativiteten.
Newton
Här möter fysik kreativ problemlösning. På skärmen hittar du en virtuell kulbana som saknar ”ramper” som de fallande kulorna kan rulla på. Och här ska ditt barn visa sin kreativitet. Ditt barn kan hitta och använda vad hen råkar ha i sin närhet: blyertspennor, leksaker, eller ritade streck på ett papper, vad som helst som leder kulorna vidare i den rätta riktningen. Superkul spel, som utmanar ditt barns kreativa problemlösningsförmåga, uppfinningsrikedom och kvicktänkthet.
Det följer också med en bas med + kamera, så att du har allt vad du behöver för att komma igång.
Alla spelen är enkla att ladda ned och installera.

OM OSMO:

OSMO är ett genialt sätt att få digitalt lärande och lek att samspela med analogt, handfast skapande. Din iPad eller iPhone blir till en OSMO genom att du ställer din enhet på en OSMO bas och sätter fast den röda ”reflector” på den övre kanten. Så laddar du ned appen till spelet/aktiviteten. Nu kan det som ditt barn gör framför skärmen uppfattas av OSMO – och så är ni igång!

Om ni ska göra musik, rita figurer, lösa gåtor, lära er tal och bokstäver, eller köra med racerbilar beror helt på vilket OSMO-spel ni har köpt. Interaktionen mellan det ditt barn gör framför skärmen och det som visas på skärmen är helt unikt och det demonstrerar på bästa sätt hur smart teknik och mänsklig kreativitet komplementerar varandra.

Varför OSMO?

OSMO har vunnit många priser och alla vi lekentusiaster på Lekakademin vill rekommendera det å det varmaste som ett fantastiskt sätt att hjälpa ditt barn till en bättre förståelse för teknologi och kodning – men också som ett uppfinningsrikt sätt att öva grundläggande kompetenser som talkännedom, matematik, stavning, skrivning, musikkomposition eller kreativitet.

Det är kort och gott fullständigt genialt och utan någon direkt motsvarighet. Då vi först fick syn på det på en leksaksmässa gick i bara fullständigt i koma. OSMO är bara precis det som gör teknologins intåg med iPads och iPhones i alla hem till en positiv utveckling för barns aktiva lärande.

Över 30.000 skolor världen över älskar Osmo och berättar om hur elevernas motivation boomar när de arbetar med Osmo. Firman bakom Osmo heter Tangible Play och startades 2013 av Pramod Sharma och Jerome Scholler, bägge pappor till små barn. Till att börja med lanserade de 3 OSMO-set: Words, Newton och Tangram – och folk älskade dem. Därför fortsatte de utvecklingen av det, som vi skulle vilja påstå, är bland det bästa vi har hos Lekakademin.

Vad kräver OSMO?

Alla OSMO-aktiviteter kräver:

  • En iPad eller iPhone i modellerna specificerade nedan
  • en bas och en reflektor
  • ett eller flera spel
  • Eventuell specifik utrustning, som som tur är följer med det spel som kräver utrustningen.
  • En app som du laddar ner från App Store när du är redo att spela.

Osmo passar till följande:
iPad 2, iPad 3rd, 4th, 5th, 6th, 7th Generation
iPad Mini, iPad Mini 2–5
iPad Air, iPad Air 2-3 , 9,7-tums, 10,5-tums iPad Pro

Ålder: Från 5 - 12 år - men försök gärna tidigare, ditt barn förstår säkert snabbt idén.
Mer information
Artikelnummer 1009-901-00003
Ålder 4 år, 5 år, 6 år, 7 år, 8 år, 9 år , 10 år, 11+ år
Lämplig för Kreativitet, Logiskt tänkande, Problemlösning
Märke Osmo
Funktion Fantasi, Form- och färgigenkännelse, Minne, öga-hand-koordination, Inlärning, Kognitiva färdigheter, Koncentration, Kreativitet, Logiskt tänkande, Läsfärdigheter, Nyfikenhet, Problemlösning, Samarbete, Tal- och mängdförståelse
Material Plast
Underhåll Torkas av med en fuktig trasa
Ta med I klassrummet, i sommarhuset
Kompetensområden/ Utvecklar kompetens och kunskap om: Biologi, Danska, Kommunikation, Kreativa ämnen, Matematik, Naturvetenskap
Priser Brain Child, Parents' Choice
OBS! Ägnat för skolor och förskolor
Kompatibel med iPad 2, iPad (3. Gen.), iPad (4. Gen.), iPad (5. Gen.), iPad Mini, iPad Mini 2, iPad Mini 3, iPad Mini 4, iPad Air, iPad Air 2, 9.7"-10.5" iPad Pro