Gunga - Tallrik till linbana Ø28 cm.

290,00 kr
I Lager – leverans 2-4 vardagar.
Artikelnummer
39-243.008.00X
Fri frakt från 599 kr (ombud) | 4,6 stjärnor på Trustpilot
  • Utvecklar labyrintsinnet som hjälper balansen, förstärker synen och känslan för vilket håll kroppen är vänd åt.
  • Stärker ditt barns grovmotorik som får en boost varje gång ditt barn är i rörelse.
Läs mer
Lämplig för:
  • Balanssinne
  • Grovmotorik
  • Kroppsmedvetenhet
Värt att veta

Gör leken på linbanan lite annorlunda och fäst denna tallriksgunga på linbanan.

Ditt barn kan då gunga svävande, i full fart.

Mått: ø: 28 cm.

Gungans rep kan justeras.

Repets längd:
Minimilängd från gunga till krok: 80 cm
Maximallängd från gunga till krok: 143 cm
Repets totala längd: 183 cm

Max belastning: 70 kg.

Gungan levereras i antingen röd eller grön - färgerna är blandade, så du kan tyvärr inte välja.

Aktiviteten är kompetensutvecklande och nyttig för ditt barns trivsel

  • Stärker ditt barns grovmotorik som får en boost så fort ditt barn använder kroppen.
  • Då aktiveras ditt barns kroppsmedvetenhet.
  • Ger ditt barn möjlighet att förbättra labyrintsinnet som gör oss bättre på att snurra runt, stå på ett ben och köra bil utan att bli snurriga, tappa balansen eller bli åksjuka.



En gunga är härlig för stimulering av labyrintsinnet som i sin tur ger ditt barn bättre balans, förstärker koncentrationen och stärker känslan för vilket håll kroppen är vänd åt.

Ett väl stimulerat labyrintsinne gör oss dessutom duktigare på att snurra runt och stå på ett ben utan att tappa balansen eller bli snurrig. Eller åka bil utan att bli åksjuk. Du kan läsa mer om labyrintsinnet här om du har 5-10 minuter till övers.

Hur kan jag stärka mitt barns labyrintsinne genom roliga lekar?

Få bra tips i vår Lekguide om sensomotorik och de primära sinnena här i Lekakademins blogg.
Mer information
Artikelnummer39-243.008.00X
Lämplig förBalanssinne, Grovmotorik, Kroppsmedvetenhet
SinnenBalanssinne
FunktionAvståndsbedömning, Grovmotorik, Kroppsmedvetenhet, Korskoordination, Rumsuppfattning, Samarbete