Få lampan att lysa

280,00 kr
I Lager – leverans 2-4 vardagar.
Artikelnummer
1007-4M-03426
Fri frakt från 499 kr. (ombud) | 4,6 stjärnor på Trustpilot
Bygg ett system som gör att glödlampan lyser med rörelse och tyngdkraft. Vrid på handtaget eller placera vattenflaskan på sladdsystemet och låt tyngdkraft generera energi till lampan.
Läs mer
Lämplig för:
  • Entreprenörskunskap
  • Finmotorik
  • Kognitiva färdigheter
  • 0 mån.
  • 3 mån.
  • 6 mån.
  • 9 mån.
  • 1 år
  • 18 mån.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Vad gör den här produkten speciell

Bygg ett system som gör att glödlampan lyser med rörelse och tyngdkraft. Vrid handtaget eller fyll flaskan med vatten och lägg det på sladdsystemet och låt tyngdkraft generera ström till glödlampan.

Med setet kan ditt stora barn leka och lära sig ensam, tillsammans med en vän eller med dig. På Lekakademin är vi ganska förtjusta i vetenskap och kreativa produkter från 4M, som fokuserar på vetenskapens glädje och kommunikation mellan barn och vuxna.

Följ de danska instruktionerna steg för steg eller låt ditt barn montera system genom att testa sig fram, om det där med tekniken är av stort intresse. Setet är perfekt för nyfikna barn som vill ha utmaningar. Och det är en bra aktivitet för barn, som behöver ha setet i sina händer, för att tycka att tyngdkraft och energi är spännande och relevant att lära om.

Bra som komplement till skolans vetenskap- och teknikämnen eller som en aktivitet under semestern.

Leken ger nya erfarenheter om logiskt tänkande, hand-öga-koordination och förståelse för orsak-verkan. Och de flesta barn får en bättre förståelse för naturvetenskap när de gör experiment och använder vetenskap i praktiken.

Alla set från 4M stärker finmotoriken, koncentrationen och hand-öga-koordination, och kan dessutom ge ditt barn mod till att bygga mer och att göra saker på egen hand.

Mer information
Artikelnummer 1007-4M-03426
Märke 4M
Ålder 5 år, 6 år, 7 år, 8 år, 9 år , 10 år, 11+ år
Lämplig för Entreprenörskunskap, Finmotorik, Kognitiva färdigheter
Funktion Entreprenörskap, Fantasi, Finmotorik, Öga-handkoordination, Kognitiva färdigheter, Koncentration, Kreativitet, Logiskt tänkande, Nyfikenhet, Problemlösning, Rollek, Orsak/Verkan
Kompetensområden/ Utvecklar kompetens och kunskap om: Naturvetenskap
Instruktioner/Spelregler Danska, Engelska
Ta med till sommarstugan