Bygg ett magnetiskt tjuvalarm

185,00 kr
I Lager – leverans 2-4 vardagar.
Artikelnummer
1007-4M-03440
Fri frakt från 499 kr. (ombud) | 4,6 stjärnor på Trustpilot
Larmet ska först monteras och då får man fundera över hur de olika delarna får larmet att fungera. När larmet är klart kan det användas till att hålla småsyskonen ute ur rummet eller till att signalera att någon öppnat godislådan.
Läs mer
Lämplig för:
  • Entreprenörskunskap
  • Ämneskunskap
  • Nyfikenhet
  • 0 mån.
  • 3 mån.
  • 6 mån.
  • 9 mån.
  • 1 år
  • 18 mån.
  • 2 år
  • 2,5 år
  • 3 år
  • 4 år
  • 5 år
  • 6 år
  • 7 år
  • 8 år
  • 9 år
  • 10 år
  • 11+ år
  • Senior
Vad gör den här produkten speciell

Är ditt barn långt förbi fasen då det var fascinerande att sätta magneter på kylskåpet och plocka ner dem igen?

"Gå inte in i mitt rum". Med det magnetiska inbrottslarmet kan ditt stora barn lära sig om magnetism och elektriska kretsar på ett roligt sätt utan att det blir torrt och teoretiskt. De flesta barn får en bättre förståelse för vetenskapliga ämnen när de får testa något i praktiken och göra experiment.

Larmet ska först monteras och då får man fundera över hur de olika delarna får larmet att fungera. När larmet är klart kan det användas till att hålla småsyskonen ute ur rummet eller till att signalera att någon öppnat godislådan.

Satsen är perfekt för teknikintresserade barn som behöver utmaningar. Och det är en bra aktivitet för barn som behöver ha kittet i händerna för att tycka att det blir spännande och relevant att lära sig om teknik, elektriska kretsar och magnetism.

  • Bra komplement till skolans naturvetenskapliga och tekniska ämnen
  • Bra aktivitet på lovet
  • Ny erfarenhet av logiskt tänkande
  • Träna finmotorik och öga-handkoordination
  • Stärker koncentrationen och förståelsen av orsak-effekt
  • Kan ge ditt barn lust till att konstruera mer och bygga själv.

Det magnetiska inbrottslarmet kräver en stjärnskruvmejsel och två AAA -batterier som INTE ingår.

Vet du vad STEM står för och varför de flesta barn lär sig saker bättre när de jobbar ämnesöverskridande?

Läs om STEM, STEAM och STREAM här.

Mer information
Artikelnummer 1007-4M-03440
Ålder 3 år, 4 år, 5 år, 6 år, 7 år, 8 år, 9 år , 10 år, 11+ år
Lämplig för Entreprenörskunskap, Ämneskunskap, Nyfikenhet
Märke 4M
Funktion Entreprenörskap, Ämneskunskap, Fantasi, Finmotorik, Öga-handkoordination, Kognitiva färdigheter, Kreativitet, Logiskt tänkande, Nyfikenhet, Observation, Problemlösning, Orsak/Verkan
Instruktioner/Spelregler Danska, Engelska
Ta med I klassrummet, till sommarstugan
Kräver/Vad medföljer/Medföljer ej Batterier medföljer